Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Dagens träning

Av Sandra - 8 januari 2014 07:15

Vad är det för fel på kvinnan? Så tänkte jag när Jessica skickade sms till mig i gårkväll och frågade om jag ville ses på gymmet klockan...... 05:00 (!) HA glöm din dröm sa jag!


Men vad händer När klockan är 04:20 vaknar min lilla dumskalle så vad har jag då för ursäkt? Ingen! Drog iväg ett sms till Jessica att jag var vaken och på väg. I med lite AV Breach och en halv (rutten) banan.. Hatar bruna bananer...


Jaja med lite tidspress på oss eftersom Ante skulle iväg och jobba körde vi i gång. Fick köra uppvärmningen i kolsvart mörker eftersom dom av någon anledning slår på lysena tio över fem fast dom öppnar fem?!


I dag hade jag bestämt mig för att köra rygg eftersom jag ofta "glömmer bort" dom passen. Det passade Jessica också så vi körde tillsammans. Började med att köra power set med stegrande vikt på rodd och latsdrag. Power set är, om jag fattat rätt, när man kör seten varannan på två maskiner utan vila?!


jaja på rodden körde vi tre set. Jag körde på vikten 45kg-50kg-55kg

Samma vikt och antal set blev det på latsdragen men jag är så less att jag glömde handskarna.. repetitionerna hade jag tänkt göra 7stycken men på 55kg blev det 5stycken på båda maskinerna.


Sedan körde vi rygglyft med viktplatta (10kg) jag klarade 10st-8st och 5st.. Lite besviken på den sista,, men nästa gång blir det fler!

Sedan rygglyft med hantlar 2x4kg här gick det bättre av nån anledning, 10st- 10st och 7st

Med viktplatta  

 

Och med hantlar, sysns inte så bra på bildern men hon går alltså hela vägen upp i rygglyftet samtidigt som hantlarna lyfts ut åt sidorna (bra förklaring delux)

 


Efter dessa gick vi in och tiog den minsta viktplattan i universum, 1.25kg Sen ja vi oss på golvet och gorde jordenrunt till varandra, man skickar viktplattan bakom sin egen rygg och fram till kompisen. Asjobbig och riktigt otrevlig övning då man kan råka spotta på komisen när man tar i.. 


efter det blev det rygglyft med hantlar igen! Fast den här gången på pilatesboll med triceps.

Typ så här;

   


Nu var det dags för en storslagen avslutnig... haha


AMRAP 10minuter

10 mountain climbers

10 jordenrunt (själv) 1.25kg

20 benböj

10 motsatt rygglyft typ (ligg på golvet lyft en arm och ett ben i taget, från motsatt sida)

15 kettlebellsvingar 12 kg


Hela kroppen skrek åt mig att jag var dum i huvudet.. den var trött. Jag skrek tillbaka att för helvete det är bara 10 minuter. jaja 3.5 varv tog jag mig och jag är nöjd med det efter att kört helt slut på mina små stackars ryggmuskler redan innan. 


 

Tack för mig! Nu ska jag bara stänga jobbet också!

 

#träning #aldrigvila #gym #morgon

 
 
Kajsa

Kajsa

8 januari 2014 07:52

Vilken jävla krigare som är å gymmar kl 5.. Bra jobbat!!
Superset är när man kör två eller fler övningar parallelt utan vila.. Finns säkert fler namn oxå som tex powerset, Dock har jag aldrig hört de namnet, men de låter fan coolare med powerset än superset.. Kör hårt!!

http://www.kajsamaja.blogg.se

Sandra

8 januari 2014 07:58

Tack för förklaringen! Haha jag brukar hålla mig till så lätta namn jag kan! Blandar ihop allt!

Tack och detsamma till dig! Du är grymt inspirerande!!!

 
Ingen bild

Johan

8 januari 2014 08:44

Bra kört hörrni!!!

Jag ska nog köra powersuperduperset framöver!!😜

 
Annie

Annie

8 januari 2014 08:47

Riktigt bra gjort av dig som åker och gymmar vid den tiden! ;-)
Blir träning för mig nu ;-) jag har blivit riktigt biten på träning ;-)
Ha en fin dag!

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Sandra

8 januari 2014 12:12

Va kul!! Hoppas det går bra för dig!! :)

 
Ingen bild

Marita

8 januari 2014 18:08

Fy faaan va bra gjort rent ut sagt!!!! Grymt bägge två! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 januari 2014 20:07


Så här tuff är Rut när vi är ute i kylan! Jag tycker så mycket om den här hunden även om hon inte tycker om mig så mycket när hon måste ha overall på sig!! ...

Av Sandra - 15 januari 2014 16:47

Det blev inte så mycket till träning idag! Jag och Jessica avbokade boxningen på grund av flera orsaker. Trist, men det kommer en onsdag nästa vecka också!    Istället fick jag skotta hela vägen upp till oss och parkeringen från 2-3dm snö. Fluffi...

Av Sandra - 14 januari 2014 22:38


Oj va sent de blev, men jag har fullt upp hemma eftersom mina fotografier har kommit 1400st... sortera å dela upp i evigheter! Jaja idag åkte jag direkt till gymmet efter jobbet. Trött sur och omotiverad... cyklade 6 km och promenerade 1 km, jag k...

Av Sandra - 14 januari 2014 08:09


Jag vaknade jättetidigt imorse eftersom min hund ville krypa under täcket och ligga kloss i kloss.. Jag kan verkligeninte sova när någon trängs så mycket! I need my space! Ett tag funderade på att kliva upp och åka till gymmet, men sl´truntade i den ...

Av Sandra - 13 januari 2014 06:57

Än så länge kan jag röra mig ganska obehindrat, har lite träningsvärk i vaderna. Troligtvis för att jag inte brukar gå upp på tå när jag gör axelpressar!    Idag vet jag inte riktigt vad jag ska träna, funderar på att vila idag! Äh den som lever ...

Presentation

Sandra Malmsten heter jag. Är född latmask men som de flesta andra så vill jag förändra något detta år! Ett av mina nyårslöften inför 2014 är att starta en träningsblogg, så här har ni mig och min resa mot en starkare Sandra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards