Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Dagens träning

Av Sandra - 9 januari 2014 19:13

Idag, å herregud alltså! Idag har vi tränat ett styrkepass med en riktig lyftarmaskin! Jerry var våran master i dag och peppade oss att verkligen våga lyfta tungt och fler set och fler repetitioner på mycket tyngre vikter! Mina styrkemål börjar kännas mesiga för jag är ju faktiskt starkare än jag tror! 


Vi började med bänkpressen, Jerry ska ju tävla i bänkpress inom kort så är det nån vi kan fråga om tips och trix där så är det honom! körde 5 set istället för 3 och jag körde första 4 seten på 45kg sista setet testade jag 50kg (mitt mål 2014) Och vet ni vad! Jag fixade det!! Tror till och med att jag gjorde 6 stycken, blundade och frustade som en tjur att Johan skulle släppa stången för att det blev för lätt men han svär på att han inte hjälpte till! JIIIIHA!   

 


Sedan blev det marklyft! För två dagar sedan skrev jag att det var trist i marklyften eftersom jag kände att jag inte skulle kunna öka där på länge på grund av alldeles för svaga händer, men efter lite tips från coachen så kan jag med stolthet säga att jag lyfte 80kg flera set och ganska många repetiotioner, utom en gång då jag bara gjorde två! Mitt mål i marklyft är ju 1 x 90kg, men Jerry trodde att jag redan skulle fixa det om jag skulle testa! Känns bra!   

 


Biceps, min hat övnig nummer ett, körde på den vikten jag brukade, alltså 22.5kg men ja gjorde fler repetionen, lite tekniktips gör mycket, och det var sporrande att grabbarna lyfte så jäkla tungt! Ett set testade jag på 27.5kg men då fixade jag endast 4repetioener och sedan åkte stången ner. Grabbarna var snabba som när man kollar på formen 1 att kasta av en viktplatta på varje sida och säga åt mig att fortsätta! Aj aj aj vad jag blev trött i mina stackars armar!

 

Alltså jag älskar mina miner när jag tränar #snyggastpågymmet


Men varför sluta när armarna hänger som ledlösa maskar ner till marken, självklart skulle vi köra hantlar på det. 7kg 4 eller 5 set x max repetitioner! Sen var vi klara!


Jag känner mig väldigt nöjd och glad över dagens pass och det har jag mina favoritgrabbar Johan & Jerry att tacka för! Nu är jag motiverad som en galning och det ska bli askul på vår dejt på lördag. Då Jerry ska lära oss att göra en sälrodd! haha! Det hör ju vem som helst att det måste vara askul! Sälrodd!! haha  


#träna #träning #aldrigvila 


 
 
Ingen bild

Johan

10 januari 2014 15:46

Så grymt rolig träning!!!!

Ökaaaa ökaaaa :)

 
Ingen bild

Pappa

10 januari 2014 17:22

Fan gumman, du är ju snart starkare än din far... :-)
Härligt att känna ditt GO i det du skriver!
Duktig! Det är vad du är, det!

Sandra

11 januari 2014 09:58

Tack pappa!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 januari 2014 20:07


Så här tuff är Rut när vi är ute i kylan! Jag tycker så mycket om den här hunden även om hon inte tycker om mig så mycket när hon måste ha overall på sig!! ...

Av Sandra - 15 januari 2014 16:47

Det blev inte så mycket till träning idag! Jag och Jessica avbokade boxningen på grund av flera orsaker. Trist, men det kommer en onsdag nästa vecka också!    Istället fick jag skotta hela vägen upp till oss och parkeringen från 2-3dm snö. Fluffi...

Av Sandra - 14 januari 2014 22:38


Oj va sent de blev, men jag har fullt upp hemma eftersom mina fotografier har kommit 1400st... sortera å dela upp i evigheter! Jaja idag åkte jag direkt till gymmet efter jobbet. Trött sur och omotiverad... cyklade 6 km och promenerade 1 km, jag k...

Av Sandra - 14 januari 2014 08:09


Jag vaknade jättetidigt imorse eftersom min hund ville krypa under täcket och ligga kloss i kloss.. Jag kan verkligeninte sova när någon trängs så mycket! I need my space! Ett tag funderade på att kliva upp och åka till gymmet, men sl´truntade i den ...

Av Sandra - 13 januari 2014 06:57

Än så länge kan jag röra mig ganska obehindrat, har lite träningsvärk i vaderna. Troligtvis för att jag inte brukar gå upp på tå när jag gör axelpressar!    Idag vet jag inte riktigt vad jag ska träna, funderar på att vila idag! Äh den som lever ...

Presentation

Sandra Malmsten heter jag. Är född latmask men som de flesta andra så vill jag förändra något detta år! Ett av mina nyårslöften inför 2014 är att starta en träningsblogg, så här har ni mig och min resa mot en starkare Sandra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards