Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Motivation

Av Sandra - 7 januari 2014 19:48

Tänkte berätta vad som ger mig motivation till att orka hålla på med träningen (även om jag tappar motivationen ganska ofta) 


TÄVLA! Jag har fattat att det är dumt att tävla mot andra än sig själv, men tyvärr (eller vad man ska säga) är det fortfarande en sporre för mig. Det får mig att vilja lyfta tyngre och oftare, det kan till och med få mig att vilja träna löpning och liknande i smyg! Men det kan också få motsatt effekt på mig eftersom jag hatar att känna mig sämst. Jag vet inte varför jag känner så för jag känner aldrig att någon annan är sämre än mig för att jag klarar nått kilo mer nån gång, då känner jag bara att vi har olika styrkor. Alltså, det jag menar är att jag tävlar endast mot att jag inte vill känna mig sämst, men jag kan aldrig vinna för jag tävlar aldrig om att vara bäst?! 

Jag tävlar aldrig mot mina kompisar när jag tränar utan dem jag tävlar med är dom som inte vet om det, kommer jag tex till en maskin på gymmet och den står inställd på 30kg så vill jag gärna höja den några snäpp och köra på det bara för att då har jag klarat mer än vad maskinen var på! Att klara mer än Johan på något måste jag såklart erkänna är en stor motivation och kick, haha... Orkar inte med mig själv när jag läser det här..!   


Nu blev det rörigt, men ni fattar kanske.


DOKUMENTATION! Det här är nog mitt bästa och mest sunda sätt att hålla mativationen vid liv. Dokumentera synligt så jag kan se att jag faktiskt varit duktig, detta kan jag inte bara göra på ett sätt utan jag dokumenterar på flera vis. 

Träningsdagboken: Perfekt att kolla tillbaka i och se vad man ökar i, vad som står stilla och om man krossar några gamla tider eller om man blivit sämra konditionsmässigt   

Jag dokumenterar också i på vår vägg-almenacka, de dagar jag tränar får jag rita ett litet kryss i hörnet på den dagen, detta gör att jag lätt får en överblick om jag börjar sacka efter och har för många vilodagar, eller tvärtom, har för få vilodagar. Sen att Johan gör ringar när han har tränat och det taggar mig till föregående motivationshöjare är ju en annan sak.. haha men självklart vill jag ha fler kryss i almenackan än vad det finns ringar, varje månad!

Det här är typ som ett belöningssystem, fast utan guldstjärnor! Fast det kanske inte är så dum idé, kopa fina klistermärken att sätta in varje träningsdag! haha

 


Sista tipset jag kan ge är bilder! Både formbilder för att tydligt se att det händer saker med kroppen när du tränar, men också andra bilder! Tidigare var instagram min största motivationskälla, jag älskade att kolla tillbaka på bilder och mat som jag dokumenterade och kunde se tydligt att jag hade fått in träningen som rutin och jag kunde se på bilderna hur kul jag hade förra träningen osv. Men nu när jag inte använder instagram längre så tänkte jag att bloggen skulle få vara den källan åt mig istället! Heja nya bloggen!   

 
 
Ingen bild

Johan

7 januari 2014 21:01

Söt!! Passa dig för ringar i kalendern!!!!⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 januari 2014 20:07


Så här tuff är Rut när vi är ute i kylan! Jag tycker så mycket om den här hunden även om hon inte tycker om mig så mycket när hon måste ha overall på sig!! ...

Av Sandra - 15 januari 2014 16:47

Det blev inte så mycket till träning idag! Jag och Jessica avbokade boxningen på grund av flera orsaker. Trist, men det kommer en onsdag nästa vecka också!    Istället fick jag skotta hela vägen upp till oss och parkeringen från 2-3dm snö. Fluffi...

Av Sandra - 14 januari 2014 22:38


Oj va sent de blev, men jag har fullt upp hemma eftersom mina fotografier har kommit 1400st... sortera å dela upp i evigheter! Jaja idag åkte jag direkt till gymmet efter jobbet. Trött sur och omotiverad... cyklade 6 km och promenerade 1 km, jag k...

Av Sandra - 14 januari 2014 08:09


Jag vaknade jättetidigt imorse eftersom min hund ville krypa under täcket och ligga kloss i kloss.. Jag kan verkligeninte sova när någon trängs så mycket! I need my space! Ett tag funderade på att kliva upp och åka till gymmet, men sl´truntade i den ...

Av Sandra - 13 januari 2014 06:57

Än så länge kan jag röra mig ganska obehindrat, har lite träningsvärk i vaderna. Troligtvis för att jag inte brukar gå upp på tå när jag gör axelpressar!    Idag vet jag inte riktigt vad jag ska träna, funderar på att vila idag! Äh den som lever ...

Presentation

Sandra Malmsten heter jag. Är född latmask men som de flesta andra så vill jag förändra något detta år! Ett av mina nyårslöften inför 2014 är att starta en träningsblogg, så här har ni mig och min resa mot en starkare Sandra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards