Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Sandra - 7 januari 2014 19:48

Tänkte berätta vad som ger mig motivation till att orka hålla på med träningen (även om jag tappar motivationen ganska ofta) 


TÄVLA! Jag har fattat att det är dumt att tävla mot andra än sig själv, men tyvärr (eller vad man ska säga) är det fortfarande en sporre för mig. Det får mig att vilja lyfta tyngre och oftare, det kan till och med få mig att vilja träna löpning och liknande i smyg! Men det kan också få motsatt effekt på mig eftersom jag hatar att känna mig sämst. Jag vet inte varför jag känner så för jag känner aldrig att någon annan är sämre än mig för att jag klarar nått kilo mer nån gång, då känner jag bara att vi har olika styrkor. Alltså, det jag menar är att jag tävlar endast mot att jag inte vill känna mig sämst, men jag kan aldrig vinna för jag tävlar aldrig om att vara bäst?! 

Jag tävlar aldrig mot mina kompisar när jag tränar utan dem jag tävlar med är dom som inte vet om det, kommer jag tex till en maskin på gymmet och den står inställd på 30kg så vill jag gärna höja den några snäpp och köra på det bara för att då har jag klarat mer än vad maskinen var på! Att klara mer än Johan på något måste jag såklart erkänna är en stor motivation och kick, haha... Orkar inte med mig själv när jag läser det här..!   


Nu blev det rörigt, men ni fattar kanske.


DOKUMENTATION! Det här är nog mitt bästa och mest sunda sätt att hålla mativationen vid liv. Dokumentera synligt så jag kan se att jag faktiskt varit duktig, detta kan jag inte bara göra på ett sätt utan jag dokumenterar på flera vis. 

Träningsdagboken: Perfekt att kolla tillbaka i och se vad man ökar i, vad som står stilla och om man krossar några gamla tider eller om man blivit sämra konditionsmässigt   

Jag dokumenterar också i på vår vägg-almenacka, de dagar jag tränar får jag rita ett litet kryss i hörnet på den dagen, detta gör att jag lätt får en överblick om jag börjar sacka efter och har för många vilodagar, eller tvärtom, har för få vilodagar. Sen att Johan gör ringar när han har tränat och det taggar mig till föregående motivationshöjare är ju en annan sak.. haha men självklart vill jag ha fler kryss i almenackan än vad det finns ringar, varje månad!

Det här är typ som ett belöningssystem, fast utan guldstjärnor! Fast det kanske inte är så dum idé, kopa fina klistermärken att sätta in varje träningsdag! haha

 


Sista tipset jag kan ge är bilder! Både formbilder för att tydligt se att det händer saker med kroppen när du tränar, men också andra bilder! Tidigare var instagram min största motivationskälla, jag älskade att kolla tillbaka på bilder och mat som jag dokumenterade och kunde se tydligt att jag hade fått in träningen som rutin och jag kunde se på bilderna hur kul jag hade förra träningen osv. Men nu när jag inte använder instagram längre så tänkte jag att bloggen skulle få vara den källan åt mig istället! Heja nya bloggen!   

Av Sandra - 7 januari 2014 17:30

Alltså jag vet inte hur du är, men jag har så jäkla svårt att få i mig nått efter träning! Att äta efter träning är ju bland det viktigaste, det vet jag! Men jag mår så illa och har verkligen bubbeltrubbel i magen! Tänker jag på mat så är det nära till kaskad...! Proteinshake, fick jag tips om då! men alla jag testade smakade rumpa...! Fy fan alltså! inte OK! 


men nu mina kära vänner! Kolla in den här! Tipset ni får nu smakar verkligen inte rumpa, inte ens i närheten, och det bästa är att jag med lätthet kan svepa en fast jag har tränat och mår megailla!


 

Den kan ni köpa på fitnessguru.se

 

#protein #träning #levalivet #mrr

Av Sandra - 7 januari 2014 17:13

Den här kombon älskar jag!! Ruccola, parmesanost och balsamico!!

Av Sandra - 7 januari 2014 15:44

Hej hopp vilket styrkepass det blev idag.    Jag vet inte vad du tycker men jag älskar att träna ben, för då känner jag mig stark. Jag har blivit svagare i benböj med skivstång motför december men jag tror att jag fegar ganska mycket också för jag har fått för mig att jag har glömt hur man gör. Litar man inte på sig själv så går det mycket sämre.


Jag tränade själv idag så det blev inte så många bilder.


Efter uppvärmning och stretch körde jag benböj med skivstång ett set på 60kg x 5 och två set på 65kg x 5. Kändes ok men jag är som sagt lite nervös att jag ska tappa balansen, särskilt när jag är själv så här måste jag även träna upp psyket om jag ska nå målet på 90kg


Efter benböjen körde jag striktapressar med skivstången 3 set på 30kg x 5, jag gillar strikta pressar också, men jag längtar tills jag är starkare!    (kolla!! Den vidriga "lilla" boxen står till och med och hånar mig på bilden)

 

Det här kör jag strikta pressar på


Sedan gick jag ut och körde på maskinerna med stegrande vikt i snabbt tempo, 5 repetioner på varje set. Började med framsida lår körde 50kg-55kg-60kg Här blev det ett nytt personbästa för mig, jag har aldrig fixat 60kg förut. Hjälpte till på de två sista repetionerna men tre stycken klarade jag iallafall och det var efter seten på 50 och 55kg! Skönt! Dessa körde jag nästan helt utan vila mellan bara upp och stå, öka vikten och så ner å kör igen! 


Samma stil körde jag på benpressen i maskin och även här tog jag ett personbästa, körde på fyra set här med viktökningen 90kg-100kg-110kg och avslutade med 120kg x 5 Fantastiskt! Men skulle du sett mig efteråt skulle du nog tro att jag höll på tuppa av för satan i min lilla låda vad hela min kropp skakade, snacka om att jag tog i med allt jag kunde! haha 130kg nästa   


Nu var det dags att väcka axlarna igen så jag tog en skivstång ala 27,5kg och skulle göra en snygg frivändning till starten på lite strikta pressar men det blev pankaka av det hela! hahaha Så jag vände den på nått annat oergonomiskt sätt! Chopp chopp sa det åsså gjorde jag 10st pressar. Men kroppen var ganska trött nu efter benpressen. 


Sen gick jag in och avslutade med ringrodd 3 set x max vad jag orkade, en planka 2 x 30 sek och sedan 10 armhävningar x 3, fick dela upp de sista 10 armhävningarna lite för jag hade inte så mycket kraft kvar! haha 


Väl utfört känner jag och jag är nöjd! 

Hur har det gått för dig idag då??


 

Inte ett dugg trött, bara ascool...   



Av Sandra - 7 januari 2014 06:26

Alltså på riktigt... jag har ont i magen idag också! Är det vanligt att ha mensvärk i fyra jävla dagar eller är det nått galet nu.. skitgrejer! Men idag måste jag på gymmet efter jobbet så nu tycker jag att det är kroppens tur att lyssna på mig, jag har ju lyssnat på den i tre dagar!

Presentation

Sandra Malmsten heter jag. Är född latmask men som de flesta andra så vill jag förändra något detta år! Ett av mina nyårslöften inför 2014 är att starta en träningsblogg, så här har ni mig och min resa mot en starkare Sandra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards