Alla inlägg den 3 januari 2014

bio

Av Sandra - 3 januari 2014 19:33

Nu är det dags för skräckis med tjejerna igen!!

Skräckblandad förtjusning!

Av Sandra - 3 januari 2014 15:24

Efter den dåliga starten var det dags att köra (läs tidigare inlägg)


Efter uppvärmning och stretch började vi med benböj, stelare än frysbox gjorde jag några tappra försök innan jag insåg att jag måste värma upp mer.. Jag körde några utan vikt först sedan körde jag ett set på 40kg, därefter ett set på 60kg och avslutade med ett set på 65kg.. Inte det bästa jag har gjort med det kändes fan tungt alltså! Och så länge det är tungt är det bra, tycker jag!


Dags för Biceps.. kul, verkligen, askul.. Jag tycker om snygga armar men jag tycker det är astråkigt och jag känner mig alltid så svag i sånna övningar. Vi började med stång. Jag körde på 15kg + stången som jag är osäker på vad den väger men kanske 7,5kg? Försökte köra 7reps x 3set men fick lite välbehövlig hjälp på de sista rackarna i de två sista seten. 

 

Är det inte vackert så säg! hahaha!!! Jag tycker inte man ska vara rädd för att ta i när man är på ett gym, slit för faaaan! haha


Efter det blev det dips-maskin, inte heller så kul och jag är fortfarande osäker på om jag hade ok teknik, fattade inte vad Johan menade när han försökte rätta mig (blev lite sur också)! Jag körde på 30kg 7reps x 3 set

 


Hantlarna som kom efter denna övning gick inte ens att fotografera för mitt humör var i botten, haha! Men jag körde iallafall vanliga biceps på 9kg hantlar och sedan triceps med nå repmaskin 


Sen blev jag lite gladare igen och vi körde en metcon med medicinboll till varandra.

  • 10 djupa benböj med höga kast till den andra
  • 10 kast från ovanför huvudet ner i golvet så den studsar till den andra personen
  • 10 frivändningar till ett djupt benböj och ett rakt hårt kast till den andra.

Detta gjorde vi 3 varv

   


Avslutning blev en minimetcon (?) på tid

  • 20 boxjumps (minsta boxen)
  • 20 Armhävningar med släpp (man går hela vägen ner lyfter händerna och sedan upp igen)
  • 20 Kettlebellsvingar med 12kg
  • 20 ringrodd på 8an (skalade dessa ganska mycket för armarna var döda)

Tid: 

   

Av Sandra - 3 januari 2014 15:11

Dagen började inte direkt fantastiskt! Klev upp och käkade frulle, sen skulle vi iväg och träna. Det var planen. Planen sket sig i och med att vi kom på att vi har paket att skicka tillbaka till diverse företag. Dessa företag vill att man skriver ut en retursedel som hämtas på mailen respektive deras hemsida. Funkar ju toppen, för dom med fungerande dator. Lyckades tillslut genom att ladda ner en skriva ut app på mobilen och där igenom printa ut skiten! Självklart hade jag lyckats svepa i mig breachen innan jag satte mig vid datorn så jag satt där och kände stickningar överallt.. haha..


Lyckades iallafall komma iväg, väl på gymmet var klockan 13:00 och jag började redan bli hungersur.. Fram med träningsväskan och insåg att jag hade glömt plånboken med gymkortet hemma.. Fail.. 

Blev bara lagomt sur, sa till Johan att vi går upp och postar paketet å sen far vi hem och äter lunch innan vi gör ett nytt försök till gymmet. Stampade upp ppå ica, stampade ner igen och sätter mig i bilen. Där ligger plånboken.


Det va ju bara att hitta nån form av energi och skutta in på gymmet!    

Av Sandra - 3 januari 2014 14:30

Blev lite senare än planerat men dagens träning är nu klar! Skriver mer om den när jag kommit hem!

Av Sandra - 3 januari 2014 10:09

Dagens frulle! Blev jävligt grön men jag var tokig en på alla goda frukter! Två ägg ligger och kokas till mig också! Vad äter ni för gott till frulle?

Måste säga att jag ogillar kameran på min telefon väldigt mycket...

#nyttigmat #träning

Av Sandra - 3 januari 2014 09:45

Alltså jag ser ju med mina egna ögon att det inte är ett jättehopp jag måste göra för att komma upp på boxen, men hur mycket jag än vill så strejkar hela jäkla jag varenda gång jag kommer nära!! Jag ser framför mig att jag är en centimeter får låg i hoppet, snubblar, spröcker överläppen och slår av en framtand eller två! Det här är en sjuk spärr för mig! 


Men men! Det är långt kvar på 2014 så jag har tid att bekanta mig med den jäveln!


 

Jag och monsterboxen

 

 

#träning #aldrigvila #mrr

 

Av Sandra - 3 januari 2014 07:45

Jag köpte mig ett par nya tights från röhnisch, passade på när sportstyler.se körde halva priset på allt från röhnisch! sportstyler.se kan jag iallafall varmt rekomendera, sjukt snabb leverans fast jag handlade i mellandagarna! 


Iallafall, åter till tightsen! Jag köpte röhnisch paradise red och dessa har en extra hög midja, samt ett stadigt material som håller in och formar. Detta tycker jag är fantastiskt! Det värsta som finns är när jag tränar, hoppar, marklyfter osv, är när magen dallrar eller byxlinningen rullar ner! Dessa satt fantastikt bra upp hela träningen och jag kände inte av ett endaste daller! Så TIPS! :) 


 

Presentation

Sandra Malmsten heter jag. Är född latmask men som de flesta andra så vill jag förändra något detta år! Ett av mina nyårslöften inför 2014 är att starta en träningsblogg, så här har ni mig och min resa mot en starkare Sandra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards