Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Sandra - 2 januari 2014 19:53

Har ju inte direkt ätit äcklig mat idag! 


Lunchen blev en räksallad på BIM med soya till! 

 


Till middag gjorde jag laxsida, vilket är ungefär hur mycket lax som helst! Jag har använt varenda lilla låda vi har i huset till det som blev kvar! 


Så här gjorde jag! 

En laxsida, salta å peppra

på med rödlöksringar, stjälkselleri, limeskivor och sedan keso, jag använde både vanlig keso och en smaksat med 4 sorters lök! In i ugnen på 175grader tills den är klar, väldigt olika beroende på fiskens storlek, den här var bauta så de tog väl ca 35 minuter! Ha inte för länge för då blir det tort, ta en gaffel och testa dra isär en del av fisken om den delar sig lätt så är den nog rätt så klar!   


   

Av Sandra - 2 januari 2014 16:21

Dagens träning gick väl både bra och dåligt måste jag säga. Eftersom jag haft ett uppehåll från gymträning ganska länge nu ca 3-4 veckor så var jag beredd på att börja på väldigt lätta vikter, men väl där kände jag mig stark och körde på bara!   


Uppvärming på bandet först och lite strech med pinnen, det är något jag måste ta tag i! jag måste verkligen bli bättre på att stretcha! 


Sedan gick vi på vikterna, började med marklyft.

 

60kg 5x3set, jag har så svaga händer så det känns inte som jag kommer kunna öka där på väldigt länge för jag tappar stången! Tekniken är väl sådär måste jag säga, men det är ju en av de svåraste och bästa övningarna så jag får kämpa på! 


Sedan var det dags för strikta pressar, körde på 30kg fast jag inte trodde att jag skulle fixa de idag! 5x3 set där också men de sista två var inte så strikta! haha 

   

Sedan gick vi ut och körde framsida lår på maskinen, Johan har sånna problem med sin häl så vi skippade benböjen idag. jag körde tre set gånger 7reps med ökning varje set. 45kg-50kg-55kg


Sen blev det bänkpressen, jag har ju som mål där att fixa 50kg x 5reps och idag körde jag på 40kg 5x2set det kändes rätt enkelt så jag vill testa på att känna på 50kg och faktiskt så klarade jag 2reps! Det kändes sjukt tungt men jag fixade två! på de tredje repetionen orkade jag dock inte en milimeter och låg som en sill under stången, tur att Johan är sån duktig passare! 


Någonstans mitt i alla styrka började jag känna mig lite vek, jag har ju varit förkyld nån vecka och helt plötsligt fick jag ont i halsen och kände mig trött! Så jag var nära att skippa sista 10 minuterna men bestämde mig för att göra dom i promenadtakt istället!


Vi körde en AMRAP på 10minuter


10 mage i ringarna

10 kettlebellsvingar 12kg

10 benböj

10 Armhävningar


Jag gjorde tre lugna varv samt en extra på kettlebellsvingar

 

Nöjd och glad! :) Det röda på bröstet är obligatoriskt efter strikta pressar har jag hört! Stången ska liksom bonka i hårt och ordentligt när man går ner! Lite smärta ska det va! haha




Av Sandra - 2 januari 2014 15:32

Okej hörrni! 

 

Innan träningen idag så testade jag att dricka PWO:n avbreach som enligt Aldrig vila Mikael Hollsten själv ska vara lite som en kolsvart kopp kaffe som rycker dig i kragen så du kan få ett så effektivt träningspass som möjligt även om du innan känner dig lite omotiverad och sliten.


Så här såg det ut när jag drack den:


       

På bilderna ser de ut som jag inte gillar smaken på den, men det gör jag faktiskt! Jag var bara inte beredd på att det skulle vara så syrlig smak på den! Jag är van att allt smakar sött jämt och eftersom jag inte är så förtjust i sött så är jag verkligen glad att någon äntligen har brutit de mönstret och använt sig av en syrlig smak!   


Efter ett tag kände jag mig så här stak   så då var de bara att tagga i väg till gymmet!!


Det negativa jag kan säga om detta hittills var att jag fick stickningar i händerna, öronen och på kinderna, det kliades även ganska mycket lite här och där. Det var faktiskt lite läskigt, men det var bara innan träningen för när jag började träna försvann allt sånt! 


Av Sandra - 2 januari 2014 11:10

Idag kommer jag testa både mina nya träningspjucks kläder och avbreach som är en PWO som jag fick i julklapp!!
Skriver om det senare!!

Presentation

Sandra Malmsten heter jag. Är född latmask men som de flesta andra så vill jag förändra något detta år! Ett av mina nyårslöften inför 2014 är att starta en träningsblogg, så här har ni mig och min resa mot en starkare Sandra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards