Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Sandra - 8 januari 2014 21:48

I morgon är jag helt säker på att det kommer ett inlägg om träningsvärk, det börjar redan göra ont!!! Ben och rygg aj aj

Av Sandra - 8 januari 2014 19:03

De blev asgott rent utsagt! Grillad kyckling med stekt magnolia, savoykål och purjolök!! Möööööma

när jag fot hem i dag var jag så jävla trött att jag bestämde mig för att ha en vilodag från träningen, men när jag for förbi gymmet kom jag på att jag hade ju redan tränat idag! Trippel high five till mig!!

Av Sandra - 8 januari 2014 14:45

Jag gillar det här! Alltså wow! När jag har nått ett specielt mål och jag känner att jag har kämpat bra så ska jag unna mig ett par träningsbyxor från den här hemsidan! Jag gillar att de är lite annorlunda! :)


http://www.bestfitbybrazil.com/Capris-s/1846.htm


Särskilt dom här http://www.bestfitbybrazil.com/BlueFish-Sport-p/g1585sunset.htm


 

Av Sandra - 8 januari 2014 12:10

Nu börjar energin försvinna så vi livar upp det hela lite!

Av Sandra - 8 januari 2014 11:15

Det är så sjukt det där med att stå på händer. Det ser ju så enkelt ut, det är ju bara att sparka till och kasta upp benen i luften och sen stå där. Mitt mål är ju till och med att ha en vägg som stöd, det är ju löjligt! Men på nått vis så blir det som är nytt så jäkla obehagligt, jag är ju aldrig upp och ner. Så när jag väl börjar bli upp och ner så känns det som att det kommer så mycket blod i skallen att den ska sprängas. Svanken gör ont också, vilket betyder att jag måste göra många och långa plankor med mera för att stärka bålen, det är också det jag måste träna för att nå ett av mina andra mål med 10 riktiga armhävningar. Det är inte armarna som är för svaga utan resten av kroppen, tror jag! 


 

Av Sandra - 8 januari 2014 07:15

Vad är det för fel på kvinnan? Så tänkte jag när Jessica skickade sms till mig i gårkväll och frågade om jag ville ses på gymmet klockan...... 05:00 (!) HA glöm din dröm sa jag!


Men vad händer När klockan är 04:20 vaknar min lilla dumskalle så vad har jag då för ursäkt? Ingen! Drog iväg ett sms till Jessica att jag var vaken och på väg. I med lite AV Breach och en halv (rutten) banan.. Hatar bruna bananer...


Jaja med lite tidspress på oss eftersom Ante skulle iväg och jobba körde vi i gång. Fick köra uppvärmningen i kolsvart mörker eftersom dom av någon anledning slår på lysena tio över fem fast dom öppnar fem?!


I dag hade jag bestämt mig för att köra rygg eftersom jag ofta "glömmer bort" dom passen. Det passade Jessica också så vi körde tillsammans. Började med att köra power set med stegrande vikt på rodd och latsdrag. Power set är, om jag fattat rätt, när man kör seten varannan på två maskiner utan vila?!


jaja på rodden körde vi tre set. Jag körde på vikten 45kg-50kg-55kg

Samma vikt och antal set blev det på latsdragen men jag är så less att jag glömde handskarna.. repetitionerna hade jag tänkt göra 7stycken men på 55kg blev det 5stycken på båda maskinerna.


Sedan körde vi rygglyft med viktplatta (10kg) jag klarade 10st-8st och 5st.. Lite besviken på den sista,, men nästa gång blir det fler!

Sedan rygglyft med hantlar 2x4kg här gick det bättre av nån anledning, 10st- 10st och 7st

Med viktplatta  

 

Och med hantlar, sysns inte så bra på bildern men hon går alltså hela vägen upp i rygglyftet samtidigt som hantlarna lyfts ut åt sidorna (bra förklaring delux)

 


Efter dessa gick vi in och tiog den minsta viktplattan i universum, 1.25kg Sen ja vi oss på golvet och gorde jordenrunt till varandra, man skickar viktplattan bakom sin egen rygg och fram till kompisen. Asjobbig och riktigt otrevlig övning då man kan råka spotta på komisen när man tar i.. 


efter det blev det rygglyft med hantlar igen! Fast den här gången på pilatesboll med triceps.

Typ så här;

   


Nu var det dags för en storslagen avslutnig... haha


AMRAP 10minuter

10 mountain climbers

10 jordenrunt (själv) 1.25kg

20 benböj

10 motsatt rygglyft typ (ligg på golvet lyft en arm och ett ben i taget, från motsatt sida)

15 kettlebellsvingar 12 kg


Hela kroppen skrek åt mig att jag var dum i huvudet.. den var trött. Jag skrek tillbaka att för helvete det är bara 10 minuter. jaja 3.5 varv tog jag mig och jag är nöjd med det efter att kört helt slut på mina små stackars ryggmuskler redan innan. 


 

Tack för mig! Nu ska jag bara stänga jobbet också!

 

#träning #aldrigvila #gym #morgon

Av Sandra - 8 januari 2014 06:45

Jag tycker det är så sjukt bra att man får friskvårdsbidrag! Jag ska få ett årskort på Alnöbadet av jobbet nu, och då kan jag skutta dit och göra några svanhopp i poolen, simma några mil och sedan ta en bastu! Helt gratis! Jag kan också, om jag vill, delta i olika gruppträningar så som spinning, zumba, arobics och flera olika vattenpass. Helt gratis! Jag kan också, om jag vill, träna i deras gym när jag vill. Helt gratis! 


Och sa jag att man kan basta, mmmm, basta! Om du ska basta så glöm inte apelsinen, är nog det godaste du kan äta i en bastu!!



Presentation

Sandra Malmsten heter jag. Är född latmask men som de flesta andra så vill jag förändra något detta år! Ett av mina nyårslöften inför 2014 är att starta en träningsblogg, så här har ni mig och min resa mot en starkare Sandra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards